2013. március 11., hétfő

Diós-habos


Amikor a vasárnap délutáni kávé fölött kiadtam a parancsot, hogy valaki süssön sütit, nem jelentkezett egyetlen önkéntes sem. Be kellett látnom, ha én nem állok neki, akkor nem lesz semmi. A Stahl magazin (hozzám) későn érkező karácsonyi számában találtam ezt a receptet, leginkább a Váncza könyv mágnás diósára emlékeztetett, csak sokkal nagyvonalúbban bánt a tojásokkal. Egy rövid rovancs a kamrában, és már hozzá is láttam. Azt hiszem, kevésbé kiélezett helyzetben elfeleztem volna a mennyiségeket, de így legalább csütörtökig volt sütemény, gyakorlatilag változatlan minőségben.

Diós habos lepény (a nagy gáztepsibe elég mennyiség):



Megdarálunk 28 dkg diót. 8 tojást szétválasztunk, és a fehérjéket habbá verjük kevés sóval. Fokozatosan adunk hozzá 38 dkg kristálycukrot, tovább verjük, míg fényes nem lesz. Félretesszük. 24 dkg vajat kikeverünk 20 dkg porcukorral és 1 csipet sóval. Egyenként   hozzáadunk 8 tojássárgát, végül belekeverünk 42 dkg lisztet. A nagy tepsit kibéleljük sütőpapírral, és belesímítjuk a tésztát. 175 fokos sütőben 12 percig sütjük. A kisütött tésztát kicsit hűlni hagyjuk. A tojáshabba óvatosan beleforgatjuk a darált diót. A tésztát alaposan megkenjük baracklekvárral és  a diós habot a tetejére símítjuk. Kb. 30 percig sütjük míg a diós réteg kicsit megszilárdul. Melegen hosszú keskeny csíkokra vágjuk.

A tyúkok idén télen úgy tojtak, mint veszedelem. Míg máskor ebben az időszakban úgy kell könyörögni, hogy jusson tíz tojás két-három hetente, most minden hétvégén menetrendszerűen érkezett húsz darab.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése