2013. augusztus 31., szombat

Könyvek 2013. augusztus



















Ablak, fény, valaki kinéz: Edward Hopper

Rebecca Miller: The Private Lives of Pippa Lee (Filmen is volt, Robin Wright-tal. Az írója, Arthur Miller lánya, Danile Day-Lewis felesége maga rendezte. A könyvben határozottabb a négy élet elkülönülése. Először volt a nyugtatófüggő anya pici, vagy nagyobb lánya. Azután jött a gót korszak, piálás, szex, bulik barátokkal és ismeretlenekkel. Nagyon éles váltás, valaki meg is hal, és Pippa családanya lesz, odaadó feleség. Sokáig. Azután meghal még valaki, és Pippa úgy dönt, itt az ideje, hogy önmaga legyen, bármit is jelent ez.)

Jeff Lindsay: Drága, dolgos Dexter, Dermedt, dacos Dexter, Dexter darabokban, Dexter dicsfényben ("Ha minden értelmet nyer, akkor rossz irányból nézi az ember." Ezért a gondolkodásmódért daráltam le két naponta egy-egy könyvet Dexter kalandjaiból.)

Iain Banks: A darázsgyár (Merelnek azzal ajánlottam, hogy nagyon beteg, de tök jó. Az első szint az volt, hogy felismertem a hideg skót tájat minden oldalon. A következő a családi mikroklíma analízise, ahol három ember között is kialakulhat négyféle szövetség, vagy ellenségeskedés. Utána jött a gyilkos ösztönök szabadjára engedése, ami összemosódott a meghökkentő megoldással, a tudat mélyén szunnyadó, kitörni készülő én valódi lényegének feltárásával.)

Ottlik Géza: Próza  ( A Balatonról jöttünk haza, én kivételesen a hátsó ülésen, és az ötórás utat kifutotta ez a könyv. Aki olvasta az Iskola a határont, annak minden ismerős lesz. Ottlik szerintem jó fej volt, bár igazat adok Szántó Piroskának, aki nem bírta elviselni, különösen, hogy még hálásnak is kellett neki lennie. Öntörvényű pasas, aki mindennél többre becsülte a szabadság könnyű mámorát. De ezt is leírtam már itt. Ezért nyomorgott Gödöllőn évekig, ezért vette vissza  az Iskola első változatát kiadás előtt, ezért vádolják a tehetségtelen epigonok plágiummal. Visszaemlékezések, cikkek, beszélgetések. Egy olyan élet dokumentumai, amely szilárd alapokon áll.)

Kondor Vilmos: Ifjú Mariska hétköznapi halála (Letöltött hosszabb novalla, harmatgyönge.)

Robert Harris: Archangel (Nagyon vártam ezt a könyvet, reméltem, lesz olyan ereje, mint a Führer-napnak. Vagy nem volt, vagy a Kelet-Európa témakörben túlságosan érintve vagyok. Alternatív történelmi regény, melyben kiderül, hogy Sztálinnak volt egy fia, vagyis van, él, és súlyosan pszichopata, mi más.)

Adrian Mathews: A patikus háza (Amsterdam csatornái adják a hátteret ehhez a könyvhöz, amelyben egy elkobzott festmény körül bonyolódik a történet. Vagy ez nem is festmény, hanem egy fénykép, ráadásul a 18. századból? Elég fantasztikus.)

Carol Rifka Brunt: Tell the Wolves I`m Home (Itt írtam róla)

Michael Cunningham: By Nightfall (Írtam róla itt.)

Robyn Sisman: Igazi Hollywood (Újraolvasás nagy élvezettel. Egy Liv Tylerre hasonlító hollywoodi szinésznő Angliába érkezik, hogy hanyatló karrierjét fellendítse. Ott minden más, mint Amerikában, és egy idő után a főhősnő is más lesz. Valahogy hétköznapi. Vagy emberi. Bájos.)

Ed Mc Bain: Mary, Mary (Még egy újraolvasás. McBain a New York-i 87-es körzet történetei mellett írt egy Floridába helyezett sorozatot is, amelynek hőse Matthew Hope, ügyvéd. Magyarul nemigen adták ki, a kilencvenes években többet elolvastam belőle. Ebben egy visszavonult tanárnőt gyanúsítanak meg gyermekgyilkossággal. )

Ken Bruen: London boulevard ( A nyár egyik legmeglepőbb könyve, remélem, írok még róla.)

Akkor mehetünk vissza dolgozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése