2021. január 4., hétfő

Mákos guba madártej

Miután a két ünnep között a Sütimester különböző évadainak ismétléseit néztem több tévécsatornán folyamatosan, végre sikerült egy olyan információt megcsípnem, ami még nekem is hasznos. Értem ezalatt, hogy nem sütök krémes süteményeket, többlapos tortákat, és semmi olyat, amiben túl sok cukor van. Maradok a kelt tésztáknál és a pitéknél. Madártejet biztosan többet főztem volna a feljebb való  években, ha megtalálom a megoldást a folyton összeeső tojáshabgaluskára. Egyszer a sütővel is próbálkoztam, amivel sikerült mályvacukrot készítenem, ami nem volt rossz, de nem ez volt a cél. 

No de most! Úgy látszik van egy jó módszer.













A tojásfehérjéket felverjük. Amikor már majdnem kész, annyi evőkanál kristálycukrot adunk hozzá egyenként, amennyi a tojásfehérje. Több részre osztott szilikon (muffin vagy kuglóf) formába kanalazzuk. A formát egy mélyebb tepsibe állítjuk. Forrásban lévő vizet öntünk a tepsibe a forma feléig, és 130 fokos sütőben 12 percig sütjük. 

Frissen is nagyon jó, de kihűlés után még stabilabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése