2021. február 16., kedd

Ikerkönyvek

Az angol királyi családról elolvasott több tucatnyi könyv és életrajz* után sem voltam túl kiváncsi Fülöp herceg személyére. Friss Netflix előfizetőként novemberben pár hét alatt magamhoz vettem a The Crown mind a négy évadát, és az érdeklődésem Fülöp herceg iránt jelentősen megnőtt. Az Amazonhoz fordultam, és a bő non-fiction választékból egy könyvet vásároltam meg, a Fülöp fiatalkoráról szólót. Igazán érdekes olvasmány, sok izgalmas képpel, családfákkal.

Emellett az Amazon folyamatosan ajánlja a Before the Crown című regényt is.** Flora Harding (bárki is legyen az álnév mögött) elolvasta ezt a könyvet***, és eminensen párbeszédesítette a történetet, kiegészítve egy képzeletbeli utazással a fiatal Erzsébet hercegnő lelkivilágába.










Ha valakinek ismerős Hedwig Courths-Mahler neve, akkor érteni fogja, amit most mondok. Flora Harding regényét olvasva ugyanaz az érzésem volt, mint amikor ifjúkoromban a  szegény rokonlányok és elszegényedett hercegfiak viszontagságairól olvastam szamárfüles regényekben: tisztában vagyok vele, hogy #tomszar, és tudom, hogy a végén mindenki boldog lesz, mégse akarom abbahagyni.

Mély nyomot mindenesetre nem hagyott bennem.

* Még  Anna hercegnőét és Diana hercegnő anyjáét is lelkesen elolvastam.

** Új könyvhöz képest nevetségesen alacsony árért, vagyis vagy senki sem veszi, vagy annyian veszik, hogy fillérekért is adhatják.

*** A könyv végén rövid irodalomjegyzék tájékoztat erről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése