2013. október 23., szerda

Málnás sajttorta

Van ennek a tortának egy állandó jelzője, mármint New Yorki sajttorta, de ott nem ettem, ki tudja miért. Egyszer ettünk csak sütit New Yorkban, óriási csalódás volt, a csokitortának konkrétan nem volt csokiíze.  Sokkal élénkebb emlékeim vannak a régi NDK-ból (igen). Most a Mozsár kávézó sajttortája adta az ihletet, természetesen a málnás feltéttel. Nem kellett a receptet sokat keresni, Chili & Vanilia a blogján, és az első szakácskönyvében is leközölte. Vannak még változatok Sajtkukacnál, és persze Váncsa sem hagyható ki sajttorta ügyben. Én megfeleztem Chili & Vanília receptjét, ez éppen jó volt egy 18 cm átmérőjű kicsi tortaformába. A sajt kiválasztása sem volt kérdés. Mindenki a Philadelphiát ajánlja, de az nekem olyan kenőcsösnek érződik, mintha lenne benne ömlesztősó is. Kencének inkább a sokkal jobb mutációit használom, van az #ldiban, a L#dlben, még a Tecsóban is, natúr sajtkrém néven, a tortába is tökéletes volt. A málnás feltét készítését én gondoltam ki, és pont ilyen lucskosnak képzeltem, mint amilyen lett.

Málnás sajttorta (8 kis szelet):




















12,5 dkg zabkekszet aprítógéppel megdarálunk, és összekeverjük 6 dkg olvasztott vajjal. Egy kivajazott, sütőpapírral kibélelt 18 cm-es kinyitható tortaforma aljába tapicskoljuk. 35 dkg natúr sajtkrémet összekeverünk 0,5 dl sűrű tejföllel, 8 dkg porcukorral/nyírfacukorral, fél citrom héjával és levével, 0,5 dl tejszínnel, 1 egész tojással és 2 sárgával és 1 púpozott kávéskanál étkezési keményítővel. Ezt a masszát a kekszes alapra kanalazzuk. A sütőforma alját vastagon alufóliába csavarjuk, és egy nagyobb tepsibe állítjuk. Körbeöntjük forró vízzel, úgy, hogy a víz a forma feléig érjen, és 180 fokos sütőben 45 percig sütjük. Ha az idő letelt, a sütőt lekapcsoljuk, és a tortát a sütőben hagyjuk kihűlni, majd egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap a torta tetejét kirakjuk málnával. Kb.1 dl málnaszörpöt kicsit felhígítunk, és 2 teáskanál étkezési keményítővel kevergetve forrásig melegítjük. A tortára öntjük. Lehűtjük. Egy nagyobb piteformában célszerű tálalni, mert az öntet nagy része lefolyik a torta oldalán.

Csak az a kár, hogy Merel ebből nem ehet, mert ezt a tejterméket még nem gyártják laktózmentes kivitelben. Sajnos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése