2014. január 23., csütörtök

Dupla joghurt és ami ebből következik

Már vagy egy féléve készítettem majdnem mindennap, mikor megtudtam, hogy a neve dupla joghurt. Legalábbis a Bostoni Szimfónikusok szakácskönyve így hívja. Nem más ez, mint lecsöpögtetett johurt, ami így elveszti a savanyúságát, sűrű és krémes lesz. Egyenlő mennyiségű tejszínnel elkeverve kiváló créme fraiche-t kapunk, ajánlja a Szakácskönyv Bizottság. Hónapokig csöpögtettem a kis dobozos joghurtokat, azután feltaláltam a meleg vizet, és hetente egyszer vettem két nagy dobozzal. A savó ennek legalább a fele, vagy több. A nagy mércés edényben, amire a szűrőt tettem kávéfilterrel kibélelve, a savó szintje általában 500 és 600 ml között van, a lecsöpögtetett joghurt pedig kényelmesen elfér az egyik dobozban. Van egy takaros fedeles poharam, abban viszem el uzsonnára a napi adagot, hozzáadva egy teáskanál lenmagot, vagy diót, bár a lenmag kiütéssel győz mostanában. A dolgozói konyhában tartok málnaszörpöt és márcot (míg el nem fogy, egyszer volt Budán kutyavásár), azzal keverem össze.




















Fél liter savót nagyon sajnáltam kiönteni, benne van az összes tejcukor, tejsav, a hőre érzékeny fehérjék, vízben oldódó vitaminok, egy csomó ásványi anyag. valami sugallattól vezetve kitaláltam, hogy kenyeret sütök vele. A nagy kenyérsütési láz lecsengett már a blogokon, én Gabojsza gyökérkenyerét vettem elő, és szombaton, vagy vasárnap kisérletezgetek vele, van egy kis előrehaladás. Például Hugh Fearnley-Whittingsatll-nál egy olyan mondatot elolvasni, hogy "ne is fogjon kenyérsütésbe az, aki nem tudja felfűteni a sütőjét 230 fokra", felér egy tanfolyammal. De azért ez inkább játék, negyedkiló liszttel.





















Szintén Hugh-nál láttam egy teából, aszalt gyümölcsből és tejszínből álló édességet, és a háromból kettőt felhasználva a joghurthoz készítettem ízesítőt. Ehhez a szép nagy, kimérve kapható fügéket erős forró Earl Grey teába áztattam egy éjszakára, majd másnap a fügéket üvegbe raktam, a teát pedig felére beforraltam és a fügékre öntöttem. Egy leheletnyi tartósítószert tettem azért bele (kövezzetek meg nyugodtan), mert tartottam attól, hogy magában megerjed.

Tehát sűrű joghurt, felkockázott puha füge, őrölt lenmag és egy kis málnaszörp. Mindennapi vétkezés.

2 megjegyzés:

  1. Mindennapi élvezkedést akartál írni "vétkezés" helyett, nem?

    VálaszTörlés
  2. Ha nem éreznék lelkiismeretfurdalást, talán nem is ízlene annyira... :)

    VálaszTörlés