2014. június 14., szombat

Spárgakrémleves

A spárgaszezon végére sikerült abszolválni azt az ételt, amin keresztül először találkoztam a spárgával. Ez még kamaszkoromban történt és a Spargelcremesuppe elég egzotikusnak tünt, pláne zacskóból. A világért be nem vallottam volna a csalódást, de valójában magam sem tudtam, mire számítsak. Most fehér és zöldspárgából készült vegyesen.

Spárgakrémleves (2 személyre):




















1 evőkanál olívaolaj és 2 dkg vaj keverékén üvegesre párolunk 1 kis fej apróra vágott vöröshagymát. Megsózzuk, és hozzáadunk kb. 25 dkg egycentis darabokra vágott spárgát és 1 közepes krumplit apró kockákra vágva. Még 5 percig pároljuk a zöldségeket a zsiradékon, majd felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi. Megborsozzuk, kicsit megcukrozzuk, és 25 percig kis lángon főzzük. Ha egy kicsit hült, botmixerrel pépesítjük. Adunk hozzá 1 dl tejszínt, szükség szerint egy kevés vizet. 1 evőkanálnyi citromlével kicsit megsavanyítjük,  és utánaízesítjük sóval, borssal, esetleg cukorral. Megszórhatjuk szárazon pirított mandulaszeletekkel.

A citrommal óvatosan.

2 megjegyzés:

  1. Felnőttkoromban ismerkedtem meg én is a spárgával, családilag nálunk egyszerűen nem is ismerték, hogy van ilyen zöldség.
    Érdekes módon semmilyen íze nincs, ha már muszáj hasonlítani akkor inkább fűízű és illatú zöldség, én is először csalódottan állapítottam meg, hogy "és ezért őrjöngenek annyian, hogy ilyen szuper, meg olyan
    szuper". Aztán kóstoltam levesnek, kóstoltam hollandi mártással, kóstoltam baconba csavarva rőzsekötegként átsütve köretként hús mellé, és azt vettem észre, hogy tavasszal alig várom, hogy kapható legyen és vehessek, valamiért "kell ennem", pedig továbbra is fenntartom, hogy a világon semmi íze nincs, csak egészséges és zöldségétel.

    VálaszTörlés
  2. Akkor most ide linkelnem a bezart blogom legsikeresebb bejegyzeset (a kedvencem baliquez kommentje):
    http://gasztrogyerek.blog.hu/2010/04/26/kinzo_kerdes_58_spargat

    VálaszTörlés