2014. május 21., szerda

Spárgaszezon

Elhatároztam, hogy az idén közelebbi ismeretséget kötök a spárgával. Eddig enni is csak egyszer ettem, de most nagy lendülettel kezdtem vele foglalkozni. Merelnél kóstoltam meg újra húsvétkor, plusz beszereztem egy nagyon szimpatikus főzős újságot, amiben változatos spárgareceptek vannak. (Megkezdődött az ismerkedésem a német gasztroújságokkal.) Miután összeolvastam mindenfélét, a következőkben foglalom össze a spárga kezelését: nem kell hámozni, csak eltörni. Ott törik, ahol fásodni kezd. Gyorsan megpárolódik az ételben, de ha magában akarjuk enni, az is jó, ha leforrázzuk, egy-két percig állni hagyjuk, majd vajban átsütjük. Az eddigi fejlemények a következők:

Spárgaleves






















Zöldségleves vöröshagyma alapon, amelyen répát és zellert párolunk, majd hozáadjuk a spárgát. Ha a spárga roppanós, felengedjük vízzel, adunk hozzá tejszínt. Só, bors, citromlé, apró vajas galuska.


Spárgás tészta




















Füstölt szalonnát kisütünk, kiszedjük, a zsírhoz egy kis olívaolajat adunk, ebben megpároljuk a spárgát. Mélyhűtött zöldborsót is adunk hozzá, és amikor mindkettő megfelelően puha, feleresztjük tejszínnel. Só, bors, petrezselyemzöld. Mindeközben kifőzzük a tésztát összekeverjük a mártással és visszatesszük bele a szalonnakockákat, esetleg egy kis főzővizet és friss petrezselymet.

Sült spárga

Buggyantott tojással és tárkonyos-fokhagymás joghurttal




















Sült pisztránggal és salátával























Vannak még ötleteim.

2 megjegyzés:

  1. olyan halat ettel, aminek rajta volt a feje? :) en itt meg nem tartok

    VálaszTörlés
  2. Gondoltam, hogy levágom a fejét sütés előtt, de aztán hagytam.

    Így legalább eléggé drámai lett a kép. :)

    VálaszTörlés