2021. november 27., szombat

Földimogyoróvajas süti

 A családunk külországban élő felének kedvenc reggelije a földimogyoróvajas kenyér mézzel, vagy lekvárral. Nekem ez kicsit bizarr, de ki szerettem volna én is próbálni. Nos, nem rossz, de a földimogyoróvajra, a jó íze mellett tudnék még egy jelzőt használni: fujtós. Ezért elkezdtem keresni, mire lehetne még felhasználni. A Good Food weboldalán csak rá kellett keresni az összetevőkre, és több tíz recept érkezett, édes, és sós is. Maradtam az édes íznél, és a képek alapján választottam. Gyorsan megért több sütést.

Földimogyoróvajas, lekváros keksz (23-24 darab):












Habosra keverünk 7 dkg puha vajat 5 dkg édesítetlen földimogyoróvajjal. Hozzáadunk 15 dkg barna cukrot, és azzal is kikeverjük. Teszünk bele 1 tojást, 0,25 teáskanál sót, 1 teáskanál vaníliapasztát, vagy 1 csomag Bourbon vaníliáscukrot, 0,5 teáskanál szódabikarbónát, és 18 dkg lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsire 2 dkg-os golyókat teszünk legalább 5 cm távolságra, és a golyók közepét benyomjuk az ujjunkkal. Ebbe a kis üregbe süthető lekvárt teszünk, valamilyen savanykás ízűt. 180 fokos sütőben 10-12 percig sütjük, ekkor még kicsit puhának kell lennie, majd megszilárdul.

Lehet még a tésztába keverni 2 evőkanál összetört sótlan földimogyorót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése