2021. november 15., hétfő

Konfitált liba

 Lényegében zsákbamacskát vettünk a mélyhűtött csomaggal, amiben a címke szerint "fiatal liba combrészek" voltak, bármi legyen is az. Felengedve kiderült, hogy három különböző méretű alsó és három felső comb van benne, és ezek közül kettő látszott hájasnak, a többi soványka volt. Előző tapasztalatokból tudtam, hogy a libának önmagában nincs olyan jellegzetes íze, mint a kacsának, de ezen a zsír csak javítani tud. Ezért döntöttem a konfitálás mellett. Felolvasztottam az összes zsírt, ami itthon volt, bolti és házilag kisütött kacsazsírt, és sertészsírt, aminek nagyon kellett a feljavítás, mert szemmel láthatóan sütés nélkül gyártott, kőkemény és hófehér volt. Az olvasztott zsírba tettem egy félbevágott zöldpaprikát, egy négybe vágott vöröshagymát, és 6-8 kisebb gerezd hámozatlan fokhagymát. A húst még előző este besóztam, a nem bőrös részén be is borsoztam, és lefedetlenül hagytam a hűtőben egy éjszakára. Julia Child szerint csak a száraz szárnyasbőr fog szépen megpirulni, és igaza is van. A combokat betettem a vaslábosba, lefedtem, és ment a 150 fokos sütőbe 4 órára. Amikor megnéztem, vajpuha volt, és enyhén megpirult. Nem sütöttem tovább, lefedve állni hagytam.













Elkészítettem a párolt vöröskáposztát (olajban karamellizált cukor, kömény, csíkokra vágott vöröshagyma, besózott káposzta, ecet, bors, 1 óra párolás, vagy több), és a burgonyát, amit összetörtem, és a liba zsírjából tettem bele. 













Utánunk a vízözön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése