2013. május 2., csütörtök

Korhely gulyásleves

Az utolsó adag bespájzolt, termelői marhacomb volt. Nem volt igazán kedvem a klasszikus változathoz, nem akartam főételnek sem, és nagyon csábított az új fűszerágyásom, amiből már ezt-azt lehet szüretelni.

Korhely gulyásleves (4 személyre):



1 fej vöröshagymát apróra vágunk és 1 evőkanál libazsíron kevés sóval megdínszteljük. Hozzáadunk 1 gerezd apróra vágott fokhagymát és friss tárkonyt. Belekeverünk 40 dkg kisebb kockákra vágott marhacombot. Sózzuk, borsozzuk, és beleteszünk 1 csípős és 1 nem csípős zöldpaprikát. Felöntjük annyi húslevessel, amennyi éppen ellepi.*  Puhára főzzük, lehet kuktában is. Közben sós vízben puhára főzünk 3-4 apró kockára vágott krumplit, egy másik edényben pedig egy jó maréknyi tarhonyát. Ha hús megpuhult, hozzáadjuk a krumplit a főzővizével együtt, és a leszűrt tarhonyát. Utánaízesítjük, öntünk bele 1 dl tejszínt és megszórju apróra vágott zöldpetrezselyemmel.

*Valódi Újházi tyúkhúsleves-maradék volt itthon, ez teljesen megvadította.

5 megjegyzés:

  1. Megkérdezhetem, mitől korhely ez a leves, a korhelység nem valami savanykásítástól /hogy ilyen magyartalanul fejezzem ki magam/ korhely???
    Egyébként jól néz ki szemre is, nem kell mindig pirospaprikásan enni az ételeket.

    VálaszTörlés
  2. Namármost. Lehet, hogy tettem bele citromot, de elfelejtettem beleírni. Lehet, hogy csak akartam, de nem volt itthon citrom... Talán az utóbbi valószínűbb. A nevéről szerintem legközelebb eszembe fog jutni. :)

    VálaszTörlés
  3. Igy már világos, háromszor olvastam végig a receptet, hátha elkerülte valami a figyelmemet,szóval citrom leve, mindenesetre jó a leves, ki fogom próbálni, neked jó kis leveseid vannak, már megfigyeltem :-))))

    VálaszTörlés