2014. január 30., csütörtök

Brokkolis krumplipogácsa

A Food52 egyik alapítója, Merrill Stubbs rendszeresen ír arról, miket főz a kislányának, és többnyire le is fényképezi a szőke és törékeny Clarát, ahogy az az éppen aktuális ennivalóval a kezében vidáman hadonászik. Ebben az esetben babakaja ide, olajban sütés oda, lelkesen megfőztem én is. Finom, de nehéz étel.

Brokkolis krumplipogácsa (legalább 25 darab):





















5 darab közepesnél kisebb krumplit meghámozunk, kis darabokra vágunk és sós vízben puhára főzünk. Leszűrjük, és még egy kicsit a tűzre is visszatesszük, hogy minden nedvesség elpárologjon belőle. Összetörjük. Miközben a krumpli fő megmelegítünk fél csésze tejet, és felolvasztunk benne 5 dkg vajat. Adunk hozzá fél teáskanál sót, és az összetört krumplihoz öntjük. Teszünk még bele 2 evőkanál tejfölt, szerecsendiót, borsot, és jól összekeverjük. 2 evőkanál olívaolajban megpirítunk egy gerezd apróra vágott fokhagymát, hozzáadunk kb. 30 dkg rózsáira szedett brokkolit. Sózzuk, és nagyon kevés vízzel, fedő alatt puhára pároljuk.* Ha kész, apróra vágjuk, és összekeverjük a krumplipürével. Belekeverünk még kb. 5 dkg reszelt sajtot, 1 tojást, és annyi zsemlemorzsát, hogy jól formázható legyen. Sózzuk, borsozzuk, ha kell. Nagyobb diónyi gombócokat formálunk belőle, kicsit ellapítjuk őket és zsemlemorzsába forgatjuk. Forró napraforgóolajban kisütjük, papírra kiszedjük.

*Én eddig megcsináltam reggel, és mikor hazaértem, folytattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése