2015. május 16., szombat

Rizses kacsa

Kézzel kellett enni, nem volt más lehetőség. Az egyik márciusi napi ajánlatban szerepelt ludaskása a kedvenc helyemen. Amennyire láttam, szinte mindenki azt rendelt, és a fiatal libaszárnyakat másképp nem lehetett feldolgozni. Zsíros is volt, de nagyon jóízű. Azóta akartam főzni, de a legjobb baromfikereskedésben azonnal kiábrándítottak: csak Márton-napkor, meg karácsonykor hozzáférhető. Végül maradtam a kacsánál. Receptet a Rosenstein-szakácskönyvben találtam. Nem mintha egy rizses hús gondot okozna, de kaptam jó ötletet a fűszerezéshez.

Rizses kacsa (2 személyre):




















Feldarabolunk egy csomag kacsaaprólékot. A hájdarabokat levágjuk, és egy kisebb lábosban kisütjük a zsírt (lehet simán kacsazsírt is használni, de így nyerünk pár falat tepertőt). 1 evőkanál zsíron megpárolunk 1 fej apróra vágott vöröshagymát kevés sóval, és hozzáadunk 1 gerezd apróra vágott fokhagymát is. Ízesítjük majorannával, és belereszelünk egy pár centis gyömbérdarabot. Rátesszük a kacsaprólékot, kevés vizet öntünk alá. Sózzuk, borsozzuk és beleteszünk egy nagyobb darabokra vágott zöldpaprikát is. Fedő alatt puhára pároljuk. Ha kész, egy másik lábasban kacsazsíron megpirítunk 15 dkg rizst, enyhén megsózzuk, hozzáadunk kb. 30 dkg vegyes mélyhűtött zöldséget. Felöntjük a kacsa levével, annyi vízzel kipótolva, hogy éppen a kétszerese legyen a rizs térfogatának. Fedő alatt lassú tűzön addig pároljuk, míg a rizs a folyadákot magába szívja. Közben a langyos kacsahúst kicsontozzuk, és apróbb darabokra vágjuk. A kész rizshez adjuk egy csokor felaprított zöldpetrezselyemmel együtt. Pár percig még lefedve állni hagyjuk.

Ecetes-cukros öntettel készült szívsaláta volt hozzá.

1 megjegyzés:

  1. Ma lattam, h arulnak pulled pork-ot es pulled turkey-t. ebbe pont jo lenne, he eppen nincs kacsa. :)

    VálaszTörlés