2022. január 2., vasárnap

Mennyi ennivalót dobtam ki az ünnepek után?

 A kérdés nyilván azért merült fel, mert magam is túlzásnak tartottam azt az élelmiszermennyiséget, amit fölhalmoztam itthon. A mélyhűtő egyébként is majdnem tele volt, nagyrészt hússal. Pár héttel karácsony előtt kaptunk ajándékba két háznál nevelt kakast, amiket ötfelé porcióztam el. Henteshez is elmentem azért, mert volt a fejemben pár étel, amit szerettem volna megfőzni. Persze a felét se. Volt nagybevásárlás két hete az #ldiban, főleg tejtermékek, és zöldségek. Pár delikát dolog a fodrásztól hazafelé jövet. A két ünnep között egy kisebb bevásárlás, kenyér. 

A főzést nem túloztam el, úgy értve, hogy nem most akartam új ételeket kipróbálni, minden elfogyott. Tegnap befejezettnek nyilvánítottam a karácsonyi szezont, és körülnéztem. A húsok elvannak a mélyhűtőben a sorukra várva, a tejtermékek, amelyek mindig meglepnek azzal, hogy a hivatalos lejáratuk után is mennyi ideig elállnak felbontatlanul, a hűtőben. A zöldség-gyümölcs mind elfogyott. 

A következő dolgok távoztak (indoklással):

1. Maradék kolbászkrém és tepertőkrém: jóval karácsony előtt készültek, a kolbászkrémre inkább ráuntunk, de a tepertőkrém nem sikerült, elsóztam, és túl sok vöröshagymát tettem bele. Hősiesen csak én ettem belőle kétszer, nem volt finom. 

2. Karácsony előtt kértem egy fej jégsalátát. Kettőt kaptam. Az egyiket azonmód becsomagolva kidobtam tegnap, félig meg is barnult.

3. A fent említett viszonyok mellett 24-én kiderült, hogy füstölt kolbászból csak fél pár van a zsúfolt hűtőben. A helyzet katasztrófának nyilváníttatott, és a vészbeszerzéssel érkezett a hentestől egy szép darab szalámi, meg  egy túlméretezett darab májas. A szalámi elvan, de a májas kétharmadát megkapták tegnap a cicák. 

Nem rossz eredmény. 

Kolbászkrém (bőséges adag):



4 evőkanál zsírt teszünk az aprítógépbe, erre 20 dekányi füstölt kolbászt, amit viszonylag kis darabokra felaprítunk, hogy az aprítógép könnyebben vigye. Hozzáadunk még 3 felaprított zöldpaprikát, 1 teáskanál fűszerparikát, 3 gerezd reszelt fokhagymát, chilipelyhet ízlés szerint, borsot, óvatosan sót. Több menetben összezúzzuk olyanra, amilyenre szeretnénk, pépesebbre, vagy darabosabbra. 

Pokorny Lia receptje. 







Boldog újévet mindenkinek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése