2022. január 10., hétfő

Kaszinótojás

Ezt készen venni a legegyszerűbb, több szupermarket is árulja ugyanazt a gyártmányt, sárga tetejű műanyag dobozban. Én is szoktam venni minden második-harmadik nagybevásárláskor, és egészen eddig sohasem készítettem, mert egyrészt túl nagy macerának gondoltam, másrészt bármilyen receptet olvastam, nem győzött meg, hogy a töltelék lesz annyi, és lesz olyan tartása, hogy kitöltse a fél tojást, és egy szép kis dombot is képezzen a tetején. A majonéz nem ad tartást, a besamel túl lisztes, ha már ennyire sűrű, szóval millió bajom volt, de ha belegondolok, a bolti kaszinótojás összetételét sem olvastam még el. 

Megint egy főzőműsor sietett a segítségemre, és annyira fellelkesedtem, hogy még franciasalátát és zománcmártást* is akartam csinálni, de mikor nekifogtam, beláttam, hogy fölösleges, tekintve, hogy ez is olyan étel, amit egyedül fogyasztok el. De a coup de grace** az a töltelék, és ezt a változatot nem akartam kihagyni, mert úgy látszott, megfelel az elvárásaimnak. Így is lett.

Kaszinótojás (1 főre, uzsonnára):













3 tojást keményre főzünk. Mindegyiket kettévágjuk, és a kikapart tojássárgákat összekeverjük 1 főtt és melegen összetört főtt krumplival (vagy maradék krumplipürével), ízesítjük sóval, borssal, szerecsendióval, mustárral, és annyi majonézt adunk hozzá, hogy összeálljon, de még formázható legyen. Ezt visszatöltjük a tojásokba, és a fél tojás tetejére kis púpot is képzünk. Lerakjuk őket egy tálba, és tartármártást öntünk rá.

Tartármártás: majonéz, tejföl, só, fehérbors, cukor, mustár, citromlé ízlés szerint

* zselatinnal kocsonyásított tartármártás, amit a tojásra öntenek.

** ezt most tanultam kb. annyi mint kegyelemdöfés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése