2021. október 27., szerda

A Föld körül 9. Befejező rész

 Kockázatot vállalok










A fürdővíz lett a megmentőm.

Miközben reggelenként felkeltem, megettem a négy perces lágy tojást, megfürödtem a 84 Fahrenheit fokos vízben, felvettem kifogástalan szabású öltönyömet, sétapálcámmal elsétáltam a Reform Clubba, ahol vagy egyedül üldögéltem, vagy ostoba beszélgetéseket folytattam ostoba emberekkel, akik ki sem dugták az orrukat Londonból egész életükben, egyfolytában azon gondolkodtam, mi az, amit annyira hiányolok. Nem jöttem rá. Ma már tudom, amikor itt van velem a feleségem, a gyermekeim, és van egy barátom, akivel vannak olyan közös élményeink, amikor egymásra támaszkodtunk, segítettük egymást, és tudjuk, hogy bármikor újra számíthatunk egymásra. Körbe kellett száguldanom a Földet  hetvenkilenc nap alatt, hogy rájöjjek, mit is hiányolok valójában. Egy habókos képzeletű francia, akinek a könyveiben főleg holdutazásról és tenger alatti városokról esik szó,  megírta ennek a hetvenkilenc napnak a történetét, ráadásul a nyolcvanadikét is, de hogy valójában mi vezetett ide, arról fogalma sincs.

Már régóta tudtam, hogy nem áll meg a Föld forgása, ha a fürdővíz pár fokkal hidegebb, vagy melegebb az általam előírtnál. Mégis, azon a reggelen, amikor  a hőmérő 86 Fahrenheit fokot mutatott 84 helyett, azonnal elzavartam James Forstert. Az új inas fél tizenkettőkor érkezett. Kalandos életű francia volt, aki meg akart kicsit állapodni, és én, akiről azt mondták, legalábbis mióta a Saville Row-n laktam Phileas Fogg néven, hogy a legrendszeresebb és legotthonülőbb ember vagyok az Egyesült Királyságban, az ideális gazdának tűnhettem a számára. Nagyobbat nem is tévedhetett volna. 

Miután Passepartout-t elláttam a megfelelő instrukciókkal, elindultam a Reform Clubba. Elfogyasztottam szokásos ebédemet (hal readingi mártással, marhasült, ribizlis lepény, sajt), kiolvastam a szokásos újságokat (Times, Standard, Morning Chronicle), megvacsoráztam (ugyanazt ettem, mint délben, csak a halhoz Royal British szószt fogyasztottam), és leültem whistezni a szokásos partnereimmel. Miközben húsz guinea-t nyertem az este folyamán, a kártya melletti beszélgetés az Angol Bankban történt ötvenötezer fontos bankrablásról arra terelődött, hogy a Föld összezsugorodott. Tizedannyi idő alatt körülutazhatjuk, mint száz éve. A Morning Chronicle nyolcvan napra becsülte azt az időtartamot, amely alatt vonaton és gőzhajón körbe lehet utazni a Földet. Én állítottam, hogy még ennél kevesebb alatt is lehetséges ez, de Andrew Stuart ragaszkodott ahhoz, hogy lehetetlen. Végül fogadást ajánlott nekem, nem kis összegben. Ha nyerek, megduplázom a vagyonom, ha veszítek, mindenem odalesz.

Biztos voltam benne, hogy a szükséges kockázatvállalást is beleszámítva csak rajtam múlik, hogy sikeres legyen az utam. Lejátszottam a partit, hazamentem a Saville Row-ra, ahol a megrökönyödött Passepartout-val becsomagoltattam a legszükségesebb holmikat egyetlen táskába, jómagam pedig pénzt vettem magamhoz. A vonatunk nyolc óra negyvenötkor indult, még kényelmesen elértük.

Föld körüli kalandjaim Verne úr könyvében olvashatóak. Most legyen elég annyi befejezésképpen, hogy más emberként tértem vissza Londonba hetvenkilenc nap múlva. Ezt a feleségemnek, Aoudának, és Passepartout barátomnak köszönhetem.

 

VÉGE



1. rész        2. rész        3. rész        4. rész        5. rész         6. rész

7.rész      8. rész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése